Onsdag som så många gånger förr.


Förtjusande porträtt av en Igelkott, ritat av Håkan, 42 år.

Igår blev inte en bättre dag än dagen innan den. Jag blev sjuk, och råkade svälja en massa igelkottar. Eller jag tor det i alla fall, för det känns  alldeles äckligt och taggigt i halsen.

Likadant var det imorse. Jag åt glass till frukost, för det är, förutom soppa, det enda som går ner. Och får jag välja mellan glass och soppa, alltså jag vet inte vad du är för sjuk typ, men jag väljer glassen.

Glassen slog ihjäl lite igelkottar, och jag var fit for fight, redo att slå ihjäl ett nationellt prov i Matte A. Jag råkade med mina förtjusande akademiska kvartar och diverse bortförklaringar komma tjugofem minuter sent, så det återstod bara trettiofem minuter när jag slog mig ner vid den enda tomma bänken längst bak i musiksalen, och blev serverad mitt matteprov med ett formelblad som sidedish.

Och jag måste nog ändå säga, att det gick ganska bra, trots om och men. Trots förseningar och igelkottar. Trots min omänskligt låa matematiska kapacitens. Fast nu jävlar, nu skare bli ett G i slutbetyg! PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0